ای  یــار من ٬  ای  یـار من ٬  ای یار  بی زنهار  من       ای دلبر  و  دلدار من٬ ای محرم و  غمخوار من

ای در زمین ما را قمــر ٬  ای نیمـشب  ما را  سحـر       ای  در خطر  ما را سـپر ٬  ای ابر  شکّر بار من

خوش می روی در جان من٬ خوش می کنی درمان من       ای دین و  ای  ایمان من٬ ای بحر گوهر دار من

ای شب روان را مشعله٬  ای بی دلان را  سلسله        ای قبــله  هـر  قافله ٬  ای قـافــله سـالار  من

هم ره زنی هم ره بری٬ هم ماهی و هم مشتری        هم این سَری هم آن سری٬ هم گنج و استضهار من

چون یوسفِ پیغمبری ٬  آیی  که خواهم  مشتری         تا آتشی  اندر  زنی   در مصر  و  در  بازار  من

هم موسیی بر  طور من٬ عیسیِ  هر  رنجور من         هم  نور نور نور  من٬  هم  احمــد  مختار  من

هم  مونـس زنــدان  من٬  هم  دولت خندان  من          والله که صد چندان من٬ بگذشته از بسیار من

گویی مرا: « برجِه٬ بگو» گویم: «چه گویم پیش تو»       گویی: « بیا حجّت مجو ٬  ای  بنده طرّار من»

گویم که: «گنجی شایگان» گوید:‌«بلی٬ نی رایگان      جان خواهم و آنگه چه جان» گویم:«سبک کن بار من»

گر گنج خواهی سر بنه٬ ور عشق خواهی جان بده        در  صف درآ  و  پس مجه ٬  ای حیدر کرّار من

اندر دو کون جانا٬  بی تو  طرب ندیدم             دیدم بسی عجایب٬ چون تو عجب ندیدم

گفتند: «سوز آتش باشد نصیب کافر»             مـحـروم  ز آتش تو  جــز  بـولـهــب  ندیدم

خاک شوم خاک شوم تا ز تو سر سبز شوم

 آن شه موزون جهان  عاشق موزون طلبد

خدایا

دلتنگم و دیدار تو درمان من است                    بـی رنگ رُخـت زمـانه زندان من است

در هیچ دلی مبـاد و بـر هیـچ تنی                     آن چز غم هجران تو بر جان من است

 

ربنا لا تُحملنا ما لا طاقة لنا به!

آمین

شما مست نگشتید وزان باده نخوردید                      چه دانید٬ چه دانید که ما در چه شکاریم!!!!!!!!