ز آغاز عهدی کرده ام کین جان فدای شه کنم



باز آمدم چون عیـد نو٬ تـا قفـل زندان بشکنم               وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم
هفت اختر بی آب را٬ کین خاکیان را می خورند            هم آب بر آتش زنـم٬ هم بادهـاشـان بشکنم
از شـاه بـی آغـاز من پران شـدم چون باز من               تا جغـد طوطـی خوار را در دیـرِ ویـران بشکنم
ز آغاز عهدی کرده ام کین جان فدای شه کنم              بشکسته بادا پشت جان گر عهد و پیمان بشکنم
امروز همچون آصفم٬ شمشیر و فرمان در کفم              تا گردن گردن کشان در پیش سلطان بشکنم
روزی دو٬ باغ طاغیـان گر سبـز بینی غم مخور              چـون اصلهای بیخشان از راه پنـهان بشکنم
من نـشکنم ٬ جـز جـور را٬ یا ظـالم بد غــور را              
 گـر ذره ای دارد نمـک گـبـرم اگـر آن بشکنم
هر جـا یکـی گویـی بود چوگان وحدت وی برد                گویی که میدان نسپرد در زخم چوگان بشکنم
گشتـم مقیـم بزم او٬ چون لطف دیدم عزم او               
گشتم حقیر راه او تا ساق شیـطان بشکنم
چون در کف سلطان شدم یک حبه بودم کان شدم       
  گر در ترازویم نهی می دان که میزان بشکنم
چون من خراب و مست را در خانه خود ره دهی          
  پس تو ندانی اینقدر کین بشکنم٬ آن بشکنم
گر پاسبان گوید که هی٬ بر وی بریزم جام می           
  دربان اگر دستم کشد من دست دربان بشکنم
چـرخ ار نگـردد گـرد دل از بیـخ و اصلش بر کنم               گـردون اگر دونـی کنـد گـردون گردان بشکنم
خوان کرم گسترده ای٬ مهمان خویشم برده ای          
  گـوشـم چرا مالی اگر من گوشه نان بشکنم
نی نی٬ منم سر خوان تو٬ سر خیل مهمانان تو          
  جامی دو بر مهمان کنم٬ تا شرم مهمان بشکنم
ای که میـان جـان من تلقـین شعـرم می کنی           
  گر تن زنم٬ خامش کنم٬ ترسم که فرمان بشکنم
از شمـس تبـریزی اگـر باده رسـد٬ مستم کند           
   من لا اُبالی وار خـود استـون کیــوان بشکنم


نظرات 16 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1383 ساعت 10:44 ق.ظ

به قول خارجیا اکسلنت

ندا سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1383 ساعت 11:43 ب.ظ

آخرش بود ديگه اين يکی:)

گلناز پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1383 ساعت 01:54 ق.ظ http://neveshtehayeman.blogspot.com

سلام:)

مرجان پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1383 ساعت 05:56 ب.ظ

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم
هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم

گلناز یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1383 ساعت 11:17 ب.ظ

:)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1383 ساعت 10:07 ب.ظ

........

مهنازززززز پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1383 ساعت 10:05 ق.ظ

hey body... that was awesome.... misssssssssssss you alot jenab e aghaye amirmassoud khan e azam e gerami e mohtaram...
lol
Godbless you and save you
:))

مهناززززززززززززززززززززز شنبه 26 دی‌ماه سال 1383 ساعت 01:00 ق.ظ

بابا جناب اعظم...update کنید دیگه....waiting

نیوشا یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1383 ساعت 03:05 ب.ظ

khob akhe baradar, yekamam az khodet benevis bebinim dar che hali!
hey sher minvisi! ma ke nemifahmim!!:D

خوب دارم از خودم می نویسم دیگه

گلناز سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1383 ساعت 12:34 ق.ظ http://neveshtehayeman.blogspot.com

الو ؟؟؟
نیستی؟
هستی؟
اگه هستی پس چرا آپدیت نیستی؟

مهناز پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:49 ق.ظ

pooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... where is this man??

مهرانی . . . جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:55 ب.ظ http://mehranweblog.blogsky.com

نمی آپی‌ ؟

یاس سفید* یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:46 ب.ظ http://yasesefid.blogsky.com

آپدیت نمیکنی

چشم تو چشم دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:57 ب.ظ http://eye2eye.blogsky.com

حامد هستم !
به ساعتت یه نیم نگاهی بنداز !:دی
میگم بهمن شده ها ! نمی خوای آپدیت کنی ؟!!

©م.م.© چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:15 ق.ظ http://mo3n.4t.com

سلام
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوش باشی

نیوشا چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:44 ب.ظ

samo aleyk...!
hamin !
zat ziad dadash.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد