سیر نمی شوم ز تو، نیست جز این گناه من               سیر مشو ز زحمتم، ای دو جهان پناه من

سیر و ملول شد ز من خُنب و سقا و مشک تو           تشنه تر است هر زمان ماهی آب خواه من

در شکنید  کوزه  را،   پاره  کنید   مشک را                 جانب بحر  می روم ،   پاک کنید  راهِ  من

جانب  بحر  رو  کزو   موج صفا  همی رسد                 غرقه  نگر  ز موجِ او   خانه  و  خانقاهِ  من

آبِ حیات   موج  زد،  دوش  ز صحنِ  خانه ام               یوسف من فتاد دی، همچو قمر به چاهِ من

سیل  رسید   ناگهان،   جمله  ببرد  خرمنم                دود  بر آمد از دلم، دانه بسوخت  و  کاهِ من

خرمنِ من اگر بسوخت، غم نخورم، چه غم خورم؟       صد چو مرا بس است و بس، خرمنِ نور ماه من

در  دل  من  در آمد  او،  بود  خیالش  آتشین              آتش  رفت  بر سرم،  سوخته شد  کلاه من

گفت  که:" از سماعها حُرمت و جاه کم شود"            جاه ترا، که عشقِ او بختِ من است و جاه من

از  پی هر غزل  دلم،  توبه کند  ز گفت  و  گو             راه   زند  دلِ   مرا   داعیه  اله   من

 

نظرات 4 + ارسال نظر
ندا شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:32 ق.ظ

سلام
واااااااااااااااااااااااااااااااااااای من چقدر دلم واسه اين شعرا تنگ شده بود

گلناز شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:45 ق.ظ

زیبا بود:)
خوش باشی:)

امین یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:01 ق.ظ http://pilotkhaki.blogsky.com

:)
بس که شیکمویی

مهرداد یکشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:44 ب.ظ http://mehrdadahmai.blogfa.com

خیلی وبلاگتون باحاله
با خودم گفتم تو عاشق نیستی آگه از سر شقایق نیستس غرق در دریا شدن کار تو نیست شیعه ی مولا شدن کار تو نیست
با اجازتون وبلاگتونو خوندم موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد